|
|
Tegneserietalentet Jonas Aleksander Larsen tegner ukentlige striper for LIV, inspirert fra litteraturens verden. Spesielt for Livs lesere!
Navnløs i ny draktNoen husker sikkert den første serien jeg la ut her, Navnløs? Vel, det har tatt litt tid, men nå har jeg laget den på nytt av med bedre tegninger og flere detaljer. Håper den faller i smak. Beklager at det ikke kom noe forrige gang jeg lovet, det skjedde noe jeg helst ikke vil gå nærmere inn på, men jeg er full av inspirasjon igjen og fredag kommer første side av en “klassiker til glede for nye lesere” ;-) Den opprinnelige versjonen kan for øvrig leses her: http://jonasallarsen.wordpress.com/bibliografi/navnlos/ (… eller her på sidene.) Ildfluene starter fredagBeklager at det ikke kom ut noen side i går, jeg satt uten nett og fikk ikke lagt den ut. Og for ikke å forvirre oppdateringene enda mer legger jeg sida ut til fredagen.
Det er da første sida av den lengre novella Ildfluene, en fortelling jeg hittil er ganske fornøyd med sjøl. Fredag 25. 09. 2009 is the day ;-) Litt om framtida for tegneseriestripeneMitt mål her er å skrive og tegne varierte, og alsidige, tegneserier. Noe som kan falle i smak for forskjellige folk. I tilegg skal de ha noe med litteratur å gjøre, og falle i smak hos litteraturinteresserte hva oppbygning og framstilling angår. Den fortellingen som pågår nå—“Navnløs”—og den neste som kommer, ensideren “Støv & Antikk”, er eksperimentelle. Å lage noe eksperimentelt var utgangspunktet til at jeg skrev dem. Etter “Støv & Antikk”, ikke førstkommende lørdag, men en eller annen gang uka etter, kommer en lengre fortelling. “Ildfluene heter den” og den handler om en alkoholisert skogsarbeider.
Manus til “Ildfluene” er i skrivende stund på fire sider, men jeg regner med at den havner på et sted rundt ti.Den er mer fortellende enn de to første, og kan minne mer om de tegneseriene jeg bla. har skrevet for Blodige Grøss, på tross av at Ildfluene ikke er en grøsser. Vel, da har jeg på en måte lovt at jeg skal presentere en variert meny, som jeg håper faller i smak hos folk. I grunn ikke nødvendig med en egen post til det kanskje, men en annen ting jeg ville nevne er at jeg også er åpen for å tegne etter andres manus. Har du et manus på 2-10 sider så send det gjerne til meg på mail - jonasalarsen[at]live.no - så skal jeg se på det. Stort sett har jeg kun skrevet manus for andre, så å tegne etter andres manus kunne nok vært en fin opplevelse. Sjanger bestemmer du, men helst ikke crazyhumor. ;-) Jonas litteraturstreker: Navnløs (#1)
Kommentar: Første side av en tresider løst inspirert av Sigbjørn Onstfelders dikt “Navnløs”.
Normalt vil sidene bli publisert hver fredag, men siden dette er startskuddet begynner vi allerede nå ;-) Annonse | |||||||||||